Stel een vraag

Onafhankelijke cliŽntondersteuning

Stichting Welzijn Bellingwedde biedt vanaf heden onafhankelijke cliëntondersteuning. 

Een onafhankelijk cliëntondersteuner denkt met u mee over over zorg en ondersteuning. Wat past bij u, welke keuzes kunt u maken?

  • De cliëntondersteuner moet onafhankelijk zijn van de organisaties die indicaties stellen en de zorg leveren. 
  • Zo mogelijk betrekt de cliëntondersteuner uw sociale netwerk bij het zoeken naar oplossingen, bijvoorbeeld familie, mantelzorgers en vrijwilligers.
  • De cliëntondersteuner kent het zorgaanbod in uw buurt en kan bijvoorbeeld aanwezig zijn bij een gesprek met een indicatiesteller (de persoon die vaststelt welke zorg u nodig heeft). 

Voorbeelden in welke situaties u gebruikt kunt maken van de onafhankelijk cliëntondersteuner:

  • Uw zorgindicatie is gewijzigd en u krijgt minder zorg/begeleiding dan voorheen, terwijl uw situatie niet is verbeterd.
  • U heeft een moeizaam contact met de sociale dienst en bent opgeroepen voor een gesprek, maar wil dat liever niet alleen doen.
  • Het contact met uw werkgever verloopt moeizaam en u zou dit graag willen verbeteren, door een gesprek aan te gaan. 
  • U heeft een (zorg)contract gekregen en wilt graag samen even kijken of alles klopt en juist beschreven is voordat u een handtekening zet. 
  • Etc. 

Ondersteuning van onze onafhankelijk cliëntondersteuner is gratis!

Heeft u vragen en/of wilt u weten wat de onafhankelijk cliëntondersteuner voor u kan betekenen? Neem contact op met Ingeborg van Veen via (0597) 675 794 / (06) 119 029 23 of i.vanveen@welzijnbellingwedde.nl